Walka

Walka w Dumie Taernu jest połączeniem rozgrywki zręcznościowej (trzeba szybko wybrać spośród umiejętności te, które chcemy wykorzystać i przydzielić im Punkty Akcji) z rozgrywką taktyczną. Obserwując pole walki, planując i przewidując ruchy przeciwnika, tak konfigurejemy działania naszej postaci, aby zwycięsko wyjść z potyczki. Rys.1 - ekran walki

Walka podzielona jest na rundy. Na początku każdej rundy mamy 10 sekund na ustawienie obrony oraz ataków jakie chcemy wykonać. Wszelkie akcje w grze kosztują nas określona liczbę punktów akcji (będziemy je określać jako PA). Bazowo mamy ich 12 i odnawiają się w każdej turze. Poniżej prezentujemy jak przetrwać pierwszą walkę.

Krok I - Ustawienie Obrony

Obrona odpowiada za szansę na odparcie lub uniknięcie ataków przeciwnika. W grze wyróżniamy 3 główne rodzaje ataków:
  • fizyczne
  • dystansowe
  • uroki (ataki psychiczne)

Dla każdego z tych ataków mamy oddzielną obronę. Na początku gry najważniejsze są dwie pierwsze: fizyczna i dystansowa.

Obronę ustawiamy klikając w paski obron znajdujące się nad panelem walki (doskonale widoczne na powyższym screenie). Na obronę możemy poświęcić od 0 PA do 5 PA. Gdy ustawimy 0 PA jesteśmy całkowicie otwarci na ataki przeciwnika na tą strefę. Każdy przeznaczony PA podwyższa skuteczność naszej obrony o 20%. Poniżej screen z ustawioną obroną:

Założyliśmy, że przeciwnik może najbardziej zagrozić nam w walce wręcz, więc przeznaczyliśmy na nią 3 PA oraz, na wszelki wypadek, ustawiliśmy 2 PA dla obrony dystansowej. Obronę psychiczną przed urokami ustawiliśmy na 0 PA, ponieważ nie przewidujemy, że przeciwnik może zaatakować w ten sposób. Ogólnie wydaliśmy 5 z 12 PA, zostawiając sobie 7 PA na ataki.

Krok II - Przygotowanie Ataku

Ataki reprezentowane są przez panele ataku tzw. Kółka. Jest ich 5 i każde reprezentuje jeden atak.

Aby ustawić atak klikamy w puste pole na na środku Kółka. Po kliknięciu otwiera się okno związane z umiejętnościami. Znajdują się tam dwie zakładki. Rzymskie I oznacz umiejętności podstawowe, natomiast zakładka II zawiera umiejętności klasowe, dane konkretnej profesji.


Należy teraz kliknąć na umiejętność której chcemy użyć. Spowoduje to przypisanie jej do wcześniej wybranego Kółka i zamknięcie okna umiejętności. W środku Kółka pojaiw się ikona reprezentująca wybraną umiejętność. Teraz należy przydzielić jej PA, klikając na puste miejsce otaczające ikonkę wybranej umiejętności. Działa to na tej samej zasadzie co obrona, każdy PA przeznaczony na umiejętność zwiększa szanse jej powodzenia o 20%. Aby atak był aktywny trzeba przydzielić do niego min. 1 PA. Poniżej obrazek prezentujący poprawnie wybraną umiejętność "Zwykły Atak" z przeznaczonymi 4 PA:


Powyższe czynnośći przeprowadzamy dla kolejnych umiejętności, których chemy użyć pamiętając, że każde Kółko reprezentuję oddzielny atak. Poniżej panel z wypełnionymi atakami oraz obroną:


Krok III - Wybranie celu

Po ustawieniu obrony i ataków gracz klikając na postacie na planszy wybiera sobie cele swoich działań. Kursor zielony oznacza sojusznika natomiast czerwony przeciwnika. Wszystkie umijętności pozytywne będą kierowane na postać wybraną postać z naszej drużyny natomiast negatywne na wybraną postać z drużyny przeciwnej. Domyślnie na początku walki wybrana jest postać gracza oraz pierwsza postać z drużyny przeciwnej.

Krok IV - Rozstrzygnięcię rundy

Gdy czas dobiegnie do końca rozstrzygana jest runda. W tym etapie nie mamy już nic do roboty poza obserwacją jak sprawdziła się nasza strategia. Po zakończeniu animacji następuję kolejna runda. Ustawienia obrony i ataków pozostają takie same, możemy je zmodyfikować lub tez dodać kolejne ataki.